AWAS! MODIFIED HONEY!!TASTE LIKE CHILIES!

KALAU HATI TAK CUKUP KERAS DILARANG MASUK!AMARAN PEDAS!!!

Isnin, Disember 20, 2010

nikmat yang hilang!

*20 disember 2010...jam 0840...penang sentral dpan bas rapid..

semasa sdang menunggu bas utk ke kedai mama yg terletak di permatang pauh..aku suka memerhati sekeliling aku..memerhati gelagat dan ragam manusia..kata orang lain padang lain belalang dan lagi satu rambut sama hitam hati lain2..sedang galak mata memerhati gelagat manusia di situ*penang sentral..mata aku tiba2 tertancap pada seorang pak cik yang kukira separuh abad sedang berlegar2 di kwasan bas..sedang aku memerhati gelagat pakcik yang seperti cacing kepanasan dari belakang...aku terperasan sesuatu..rupa2nya pak cik itu seorang yang nikmat penglihatannya telah diambil tuhan...hati aku menjadi sebak secara tiba2..lama aku memerhati gelagatnya dan dari satu aku terpandang satu perkara lagi yang berjaya memecahkan kolam mata yang sekian bertakung..nikmat pendengaran dia juga tiada...hati aku berbelah bahagi utk menolong pak cik tersebut...hal ini kerana aku membawa banyak barang..mata aku ghairah memerhati sekililing mencari seseorang yang boleh membantu pak cik yg hilang arah tersebut..tp malangnya semua manusia sebaik2 kejadian masing2 sibuk dengan urusan masing dan tidak memerhati pak cik tersebut..*MAKA NIKMAT TUHAN YANG MANAKAH KAMU DUSTAKAN~AR RAHMAN"...mataku tidak lari sedikitpon melihat gelagat pak cik yang berlegar2 dgan tongkat butanya..ketika aku berkira2 utk bangun membantu,mujurlah Allah telah membuka hati seorang pak cik bas rapid menolong...pak cik bas rapid tersebut menyanya pak cik yg buta utk menunjukkan arah...hati aku memanjatkan syukur tidak terhingga krana masih ada insan penyayang dan prihatin...dalam banyak2 org disitu,pak cik rapid tu shja yang menolong..ternyata selepas ditanya..rupanya pak cik buta yang istimewa itu mencari feri...air mata aku menitis lagi...menyesali nikmat yang telah aku sia2kan...astagfirulllah...semoga ALLAH membuka pintu rezeki buat pak cik bas rapid,pak cik bas express dan pak guard yg menolong si buta tersebut....wallahualam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

EXPRESSIKAN PERASAAN ANDA!