AWAS! MODIFIED HONEY!!TASTE LIKE CHILIES!

KALAU HATI TAK CUKUP KERAS DILARANG MASUK!AMARAN PEDAS!!!

Selasa, November 27, 2012

Belajar?BeKERJA?BERGABUNG?MELETOPP!

 adam?stacy?bergabung?meletop!..well,i'm sure all of you have heard of this song before!yess,selepas tulis tajuk utk entry kali nie,baru terperasan,ada lirik lagu nyanyian Stacy si kecik yg lincah sikit,cilok!sambil buat kepala bergoyang ala2 stacy giteww..


hmm,entry kali nie tak berkaitan pon pasal retis2 nie,nothing interesting about them..well,for me!tet!actually,aku terasa nk berlaku jujur pulak ttg apa yang dh berlaku sepanjang berpraktikal sebagai pelatih pembantu pegawai farmasi...kalau masuk sampai harini,almost 6 bulan plus minus kami berpraktikal...dan dalam 6 bulan tu mcm2 kami rasa,alami,lihat dan belajar..after all,EXPERIENCES IS THE BEST TEACHER!
***8 BULAN LALU***
Di bilik kuliah......'FASTTRACK DIBUBARKAN'..ternyata kedatangan Dekan aka Prof.Aisyah sekaligus mematikan persoalan dan khabar angin tentang pembubaran fast track(yg sebenarnya mmg xda pon) utk pelajar Diploma In Pharmacy...aku mungkin tiada sewaktu pengumuman lantaran terlibat dengan kempen kenali ubat anda di KK Seberang Jaya bersama 4 bffffffff yg lain...tapi bahang kekecewaan rakan2 turut dirasai aku walaupun jaoh dimata Prof...masing2 mengalirkan air mata tatkala pengumuman dibuat,..'tak mengapa sahabat,ada hikmah yg Allah sudah tetapkan pada kita"la tahzan ya ukhti....
***6 bulan setelah berpraktikal***
dalam hati......Allah tahu apa yg telah Dia aturkan pada HambaNYA...buat kawan2 yg masih belum rasai bagaimana situasi yg dipanggil 'work setting'..percayalah ianya berbeza,sangat berbeza dgn persekitaran belajar...tp apa yg dirasai,dialami dan dilhat sangat berguna dan itu yg namanya kehidupan..percayalah kita belajar utk hidup dalam setting pekerjaan nie..Alhamdulillah,tiada rasa sesal bila 'terpaksa' menghabiskan diploma utk 3 tahun..it worth,for me!banyak yg aku belajar,..cara bergaul,cara menangani stress,dan yg paling penting,segala yg telah aku dapat semasa sesi pembelajaran bersama lecturer..semua aku guna..beramal dengan ilmu..dan utk itu terima kasih para pensyarah,Allah saja yg bisa membalas segala usaha penat lelah kalian..terima kasih ala2 David Arumugam..(gambar lecturer tiada dlam simpanan...:'( )
tambahan, sesi berpraktikal sangat mengajar utk kita hadapi masa akan datang,inshaAllah..
PENAT?TORTURE?TAK DAPAT GAJI?KERJA LEBIH MASA?KENA BULI?...maaflah cakap,bukan tak marah diperlakukan begitu,tp hakikatnya bg aku,satu pengalaman yg tak dapat dibeli sebenarnya...bersabar wahai Hamba Allah,Allah melihat kesabaran itu dan akan membalasnya dengan sesuatu yg lebih baik..percaya dan yakin pada Allah... tp itulah kepercayaan dan prinsip hidup aku...satu tips yg aku amalkan,bangun tidur ucap alhamdulillah,sebelum mula kerja bg senyuman seikhlas hati (biar senyum seperti kambing,jangan masam seperti susu basi.eyh!)..kalau pagi2 buat semua2 benda tu,alhamdulillah semua kerja menjadi..biar kena marah dengan #### tetiba walaupun tu bukan salah kita sudah terang lagi bersuluh,biar disuruh bekerja lebih masa,biar terpaksa buat bin yg bertimbun,biarpon terpaksa tahan kencing sbb bin banyak,patients tunggu...biarpon kna layan dengan karenah patients yg merepek + cerewet +mengada2,,percayalah,hati akan marah utk seketika dan lepas tu,semua berterbangan seperti pokok kapas yg menggunakan  mechanisma angin utk menyebarkan benih dan membiakkan species (ntah btol ke tak isu kemandirian species pokok kapas nie)..hehehe...
hmmmmm,lagi satu yg aku suka berpraktikal,aku dapat tengok berbagai2 ragam manusia..LIHATLAH DUNIA!!pepapatah yg patah ada mngatakan ,BULU KETIAK SAMA HITAM,TAPI HATI LAIN2..hehehe...moral of the bebelan,I think I love what am  I doing now..and semoga Allah sentiasa permudahkan urusan semua...
Buat kawan2,ada lagi 4 bulan sebelum semuanya berakhir, ada lagi 4 bulan utk lihat dan belajar,ada lg 4 bulan nak kena BULI..rawrrrrr..ada 4 bulan lg utk kita praktik apa kita belajar,ada 4 bulan lg nak NGORAT DOKTOR>>>EYH?GEWDIXS PLAK YG NIE..hehehe..niat je,doktor xsempat pandang kite pon..hewhewhew..xlama dh,bertahanlah!kalau takut dilambung ombak,jgn menonton OMBAK RINDU...muahahahah....
perjalanan kita mungkin lambat xseperti kawan2 yg lain..tp itu sudah Allah tetapkan dan mesti bersebab!
KITA HANYA MAMPU MERANCANG,TAPI ALLAH SEBAIK-BAIK PERANCANG!BEAR IN MIND...ALLAH KNOWS BEST!=)))....miss uolsss friend.s...


1 ulasan:

  1. blog saya..suka saya..oh ya,btw..thanks sbb sudi pulak baca aku bebel..:)

    BalasPadam

EXPRESSIKAN PERASAAN ANDA!